[O2] Proszę o interpretację logów

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • wojciesze
    Drive
    • 2010
    • 51

    [O2] Proszę o interpretację logów

    maymer, zdziwiłbyś się jakbyś zobaczył jednego z moich sąsiadów :diabelski_usmiech
  • kropeck
    RS
    • 2009
    • 2319
    • Octavia II (1Z3)
    • BLF 1.6 FSI 115 KM

    #2
    [O2] Proszę o interpretację logów

    Witam,
    Wczoraj wpadł do mnie znajomy swoją O2 FL. Silnik 1.9 TDI, auto ma przebiegu 90tyś. Symptomem był brak mocy przy przyspieszaniu, oraz dymienie podczas owego przyspieszania. Faktycznie podczas robienia logów dynamicznych wyszło, że auto przyspiesza jak FABIA z silnikiem SDI :-) :-)

    Będę bardzo wdzięczny za interpretację owych logów i podpowiedzi gdzie można szukać problemu, bądź co nim konkretnie jest. Niestety zapomniałem (powinienem to zrobić na samym początku) sprawdzić jaki tam jest silnik.

    Przed logami skasowałem taki błąd (powstał 200km wcześniej):
    Adres 01: Silnik Plik etykiet: 03G-906-016-BKC.lbl
    Oznaczenie elementu SW: 03G 906 021 TB HW: 03G 906 021 AN
    Komponent: R4 1,9l EDC 000SG 2047
    Weryfikacja: --H09--- Numer seryjny:
    Kodowanie: 0000071
    Kod serwisu: WSC 73430 790 00000
    VCID: 72E0210514DD

    Znaleziono 1 błąd:
    000665 - Regulacja ciśnienia doładowania: przekroczona granica regulacji
    P0299 - 000 - -
    Ramka zamrożona:
    Stan błędu: 01110000
    Priorytet błędu: 0
    Częstość błędu: 3
    Przebieg: 89535 km
    Wskaźnik czasu: 0
    Data: 2025.14.03
    Czas: 05:22:28

    Ramka zamrożona:
    Obroty silnika: 2226 /min
    Prędkość: 103.0 km/h
    Obciążenie: 67.5 %
    Napięcie: 14.36 V
    Bity binarnie: 11000000
    Ciśnienie rzecz.: 1958.4 mbar
    Ciśnienie rzecz.: 1499.4 mbar

    Kody gotowości: 1 1 0 0 0
    Po robieniu logów błąd nie wyskoczył ponownie.


    Dynamicznie:
    003, 008, 011: http://vaglog.rtnet.pl/kropeck_50468.html
    003, 008, 011 (dolna tabelka): http://vaglog.rtnet.pl/kropeck_50470.html

    Statycznie:
    003, 008, 011: http://vaglog.rtnet.pl/kropeck_50467.html
    001 (samo się zrobiło :-) ): http://vaglog.rtnet.pl/kropeck_50469.html
    Pozdrawiam,
    Michał

    Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)

    Komentarz

    • loru
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 4286
      • Octavia II (1Z3)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      ori http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-16683.html
      tłumaczenie: http://translate.google.pl/translate...3.html&act=url

      a tak swoją droga to jak kolega jeździ ? może ma po prostu zapieczone kierowniczki :?:
      O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

      Komentarz

      • kowal 2002
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 5161

        #4
        kropeck, silnik to zapewne BXE, w logach dynamicznych w grupie 011 widać, że turbina podnosi się bardzo późno. Doładowanie pojawia się gdzieś w ok. 2700 rpm a powinno pojawiać się dużo niżej ( w ok. 1800 rpm ). Widać, że zawór sterujący gruszką jest otwarty prawie na maksa ( % w ostatniej kolumnie w 011 ) a mimo to doładowanie się nie pojawia. Można sprawdzić, czy wtyczka na module zaworów elektromagnetycznych ( ta wtyczka do której podłączone są te wszystkie czarne wężyki podciśnienia, nad zbiorniczkiem płynu hamulcowego ) jest dobrze założona ( czy jest szczelna ). Można polecieć po wężyku idącym do gruszki, czy gdzieś nie jest uszkodzony ( przy 90 tyś nie było robionego przypadkiem rozrządu - bo to te okolice )? Logi z 003 też pokazują jakby na początku brakowało trochę podciśnienia do sterowania EGR-a.

        EDIT

        Sprawdź, czy wężyk ( idący z trójnika włączonego pomiędzy pompę podciśnienia ( to ta sama co paliwa ) a serwo hamulcowe ) jest cały i dobrze podłączony do tego bloku zaworów. W ogóle warto by sprawdzić, wszystkie wężyki czy któryś nie jest uszkodzony.
        A z hamulcami nie ma problemu? Jakieś dziwne zachowanie pedału, wpadanie przy naciskaniu, twardnienie itp?
        Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
        Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

        Komentarz

        • kropeck
          RS
          • 2009
          • 2319
          • Octavia II (1Z3)
          • BLF 1.6 FSI 115 KM

          #5
          Normalnie chłopaki jesteście do ozłocenia Wszystkim zawsze powtarzam, że jeśli gdzieś szukać pomocy, to zawsze zaczynać od OCP

          Kolega lubi ponaciskać na gaz.

          A co do hamulców, to świecą się od bardzo niedawna klocki na desce rozdzielczej. kowal 2002, wróżbita jakiś, czy co? :-) Reszta rzeczy pójdzie do sprawdzenia.
          Pozdrawiam,
          Michał

          Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)

          Komentarz

          • kowal 2002
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 5161

            #6
            kropeck, klocki to nie mają z tym nic wspólnego. Chodziło mi o to, że jak ucieka gdzieś podciśnienie to może też mieć to wpływ na hamulce. Ta rurka pomiędzy pompą a wspomaganiem hamulców to lubi czasem złapać nieszczelność...
            Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
            Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

            Komentarz

            Pracuję...